salut j’ai pas mal testé les loopstations, j’avais écris un mail à un beatboxer étranger qui voulais des renseignements sur les loops, c’est en anglais je suis désolé mais je pense que c’est pas trop difficile à comprendre ou traduire:
RC20: limited in the way u can play layers, input in jack for micro is bad quality so u ll need to buy something else to have a better sound on stage.
RC50: good quality, xlr input for microphone, lot of different settings, possibilities to have 3 seperated layers so u can have more fun on your songs !!
KAOSPAD: fore sur loopstation + fx with 4 different layers, but if u want to enjoy u ll see that u need to kaospad, to have seperated fx on your voice… sound quality is soooo bad ! u ll need to buy something else to make it better.
JAMMAN : i really enjoy the quality of this pedal !!!! xlr input ! only overdub is possible like the RC20 but it depends on what u want to do, for me it’s a good loopstation !!!
so ! : RC50 is very good to create real music structure on stage but it’s not very easy to use u ll need to practice but then ll have lot of fun
JAMMAN: it’s just very good for the beggening and it cost less money than RC50…
voilà en gros la jamman est un bon rapport qualité/prix pour commencer mais si on veut faire de la scène il faut biensûr penser que derrière on a besoin d’autres matos pour que le son soit bon.
sinon pour 20euros je crois qu’il y a la rc2 de chez BOSS avec juste un petit bouton pour superposer les boucles pour débuter sans budget c’est pas mal, il y aussi des loopstation sur PC/MAC et téléphone…
superlooper, mobius, loopy sur iphone…
peace
L.O.S
Le réseau Beatboxblog